امام جمعه فارسان گفت: اگر امروز شيرمردانى داريم كه مدافع حرم حضرت زينباند، شير زناني هم داريم كه مدافع حريم حضرت زينباند. قطعاً اجر شير زنان مدافع حريم، كمتر از ارزش كار شير مردان مدافع حرم نيست.
حجتالاسلام محسن ملک پور در گفتگو با خبرنگار
پايگاه خبري تحليلي پيرغار به مناسبت سالروز حماسه مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب؛ 21 تير گفت: مقوله عفاف و حجاب حاصل بروز و ظهور عملى دو فضيلت «حياء» و «غيرت» است. اين دو از نشانههاى اصلى ايمان است و بدون آن ايمان معنايى ندارد.
وي افزود: پشت سرموج بد پوششي و بدحجابى، توطئه و تلاش دشمن بهخوبى ديده مىشود. تمدن غرب بعد از رنسانس و انقلاب صنعتى، براى دو هدف عمده زندگى بانوان را بهطورکلي متحول كرد. (1) ارضاء جنسى آسان. (2) نيروى كار ارزان.
وي بيان داشت: در دفتر يادمان يكى از نمايشگاههاى عفاف و حجاب، يادداشتى نوشتهشده بود كه نويسنده خود را «بانوى تازه محجبه» معرفى كرده بود و نوشته بود: مبارزه باحجاب و عفاف به بهانه آزادى، بزرگترين و ننگينترين دروغى است كه شيطان و جنود او در دنياى امروز رواج دادهاند.
وي تصريح کرد: حجاب، در و ديوار مستحكمى است كه دزدان نتواند شرف و آبروى مرا بدُزدند. مگر كسى به نام آزادى، در خانهاش را باز مىگذارد يا ديوار خانه و باغش را خراب مىكند كه من حجابم را بردارم؟ ممكن است انسان پابرهنهى بدون كفش آزادتر باشد، اما تيغها و خارها چنان به پاها آسيب مىرسانند كه از نعمت پا و قدرت راه رفتن محروم مىشود.
وي عنوان داشت: اگر امروز شيرمردانى داريم كه مدافع حرم حضرت زينباند، شير زناني هم داريم كه مدافع حريم حضرت زينباند. زينب كبرى سلامالله عليها «حرمى» دارد و «حريمى». حريم حضرت، حريم عفاف و حرمت حجاب اسلامى است. قطعاً اجر شير زنان مدافع حريم، كمتر از ارزش كار شير مردان مدافع حرم نيست.
وي در پايان گفت: تمامکارهاي خطا و نادرست از كم شروع مىشود و اصولاً شيطان بسيار باحوصله و پُرطاقت است. ابتدا گناه و خطاى بسيار كوچكى را پيشنهاد مىكند و هنگاميکه جواب مثبت شنيد قدم بعدى را برميدارد. به همين خاطر قرآن بارها توصيه مىفرمايد: «لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ...».
انتهاي پيام/590پ